söndag 10 januari 2010

Peggle - Bästa spelet på länge





Detta kan väl inte direkt klassas som en nyhet, men det måste iaf in här. Peggle: Ett av dom bästa spel som gjorts. Jag har spelat många spel i mina dagar men det är få som slår detta. Spelet skiljer sig en hel del från dom vanliga spelen jag brukar fastna för (Fallout3, Mass Effect, Cs etc). Här ska man inte skjuta ner zombies eller utomjordingar med en AK-5:a, här gäller det att med en färglad hjälte träffa orange bollar på en spelplan full av andra blå bollar. Låter aptråkigt, men man blir fast efter två levels. Spelet påminner en del om det gamla Bust-a-move, som också var bra. Men detta är bättre. För det första så har man ingen tidspress. Här är det ingen som håller på att falla ned på dig om du inte är snabb.


Det finns en gratisvariat av spelet att ladda ner med runt 15 levels, och skulle man tröttna på dessa så är spelet inte dyrt att köpa (ligger på runt 150kr). Peggle finns idag till dom allra flesta platformar (PC, Xbox, PS3, Mac, Iphone etc). Helst skulle jag vilja ha det i min Hero, och det är tydligen på väg en Andriodversion av spelet.


Bust a move såg ut så här.

Om man söker lite på YouTube så hittar man en del filmer på mer eller mindre otroliga skott från spelet. Men man är väl lite väl nördig när man börjar kolla in sådant. Bra spel är det oavsett.

Du laddar ner Peggle här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar